Sensimar i Sentido – nowe marki hotelowe

Dwaj najwięksi gracze na niemieckim rynku turystycznym – koncerny TUI i Thomas Cook – proponują nowe marki hotelowe.

TUI wprowadza brand Sensimar, zaś Thomas Cook– Sentido.

Obie na zasadzie franczyzy, obie o porównywalnym standardzie i kategoryzacji obiektów.

Na tym jednak porównania się kończą. Pierwszy obiekt Sentido działa już od grudnia, jest to Sentido Oriental Dream Resort w  egipskim Marsa Alam nad Morzem Czerwonym. W letnim sezonie tego roku będzie już 17 obiektów oraz dwa statki wycieczkowe, czyli de facto pływające hotele po Nilu.

W najbliższych kilku następnych latach zapowiadanych jest w sumie pojawienie się 70 obiektów Sentido. Lato 2009 to na pewno hotele w Egipcie, Hiszpanii, Grecji, na Cyprze, Turcji i w Kenii.

Najbardziej preferowanymi klientami mają być goście międzynarodowi w przedziale wieku 30-50 lat, aktywni, dbający o zdrowie-dlatego w hotelach dużą wagę przykłada się do stref wellness.

Z kolei TUI  i jego Sensimar optuje w kierunku dobrze sytuowanych gości w wieku 40-65 lat pochodzących zarówno z Niemiec i krajów niemieckojęzycznych jak również z ościennych np. Polski. Na najbliższy sezon przewiduje się otwarcie 3 obiektów (dwóch w Grecji i jednego w Turcji). W sumie do 2012 r. ma być ich nie więcej niż 15.