Certyfikaty w hotelach i obiektach PPH&R

branickiW działalności branży hotelowej coraz większą rolę odgrywają różnego rodzaju certyfikaty i wyróżnienia.

Przyznawane są one przez rozmaite instytucje hotelarskie i turystyczne i zawsze niosą ze sobą dodatkową informację dla gości – stanowią potwierdzenie, że dany obiekt spełnia określone normy i jest wart polecenia. Wieloma certyfikatami mogą poszczycić się hotele i obiekty grupy Polish Prestige Hotels & Resorts.

Do grupy najbardziej popularnych certyfikatów dla hoteli zaliczyć można z pewnością certyfikaty jakości obsługi klienta. Przy audytach, przeprowadzanych na zlecenie jednostek certyfikujących, brane są pod uwagę m.in.: procesy rejestracji, poziom obsługi w restauracji hotelowej, możliwość komunikacji z pracownikami hotelu w językach obcych czy też dostępność i atrakcyjność ofert dodatkowych. Hotele otrzymują również certyfikaty, dotyczące innych obszarów ich działalności. Wśród nich wymienić możemy m.in.: certyfikaty ekologiczne (związane z realizacją strategii CSR – corporate social responsibility – społecznej odpowiedzialności biznesu), certyfikaty regionalne (potwierdzające, że dany obiekt jest miejscem wyjątkowym w danym regionie i podkreślające jego wkład w funkcjonowanie i rozwój społeczności lokalnej), certyfikaty dla obiektów przyjaznych dzieciom, przystosowanych dla osób niepełnosprawnych etc.

Certyfikaty jakości spełniają kilka istotnych funkcji. – Marka produktu (renoma organizacji) pełni funkcję: gwarancyjną, promocyjną i identyfikacyjną. Takie same funkcje spełniają certyfikaty jakości, przy czym należy zwrócić uwagę na funkcję identyfikacyjną – certyfikat wyodrębnia produkty (lub firmy) nim oznaczone z szeregu innych, nawet tzw. markowych – mówi Monika Trojan z Biura Fundacji PPH&R.

Jednym z hoteli grupy PPH&R, wyróżnionym za działalność proekologiczną, jest Hotel Branicki z Białegostoku. W 2010 r. obiekt ten otrzymał Certyfikat „Czysta Turystyka”. – Staranie się o jego otrzymanie wynikało ze świadomości oddziaływania Hotelu Branicki na środowisko naturalne, a co za tym idzie – zobowiązania do ciągłego doskonalenia działalności firmy i uwzględnienia w jej planach ochrony środowiska, jako jednego z priorytetów – mówi Anna Horodeńska, Kierownik Sprzedaży i Marketingu w Hotelu Branicki.

Posiadanie certyfikatu to jednak nie tylko prestiż, ale także określone zobowiązania. W ramach starań o Certyfikat, Hotel Branicki zobowiązał się m.in, do    przestrzegania wszystkich wymogów prawnych w zakresie ochrony środowiska, monitorowania i ograniczania zużycia wody i energii, systematycznego sprawdzania i dbania o sprawność systemu wentylacyjnego oraz promowania własnych działań prośrodowiskowych.

źródło: PPH

 

Trendy w branży gastronomicznej

Następny »

Ruszyła akcja promocyjna Hoteli Diament

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *